ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

سلام و خسته نباشید،من ٧سال هست که ازدواج کردم و با همسرم برخلاف یک اختلاف فرهنگی کوچک که خانواده ایشون کمی پایینتر از ما هستند ما هیچ اختلافی باهم نداریم و خیلی بهم علاقمندیم و حتی مشکل بچه دار نشدن هم نتوانسته در زندگیمون خلل زیادی وارد کنه و ما تحت درمان هستیم،ولی بزرگترین مشکل ما نداشتن ثبات کاری همسرم هست ایشون بسیار آدم فعالی هستن ولی در این هفت سال پنج بار شغل عوض کرده و هربار بعد از یکسال کارش با مشکل مواجه شده،ابتدا کارمند بود که حقوقش کفاف نمیداد بعد اون چند شغل آزاد رو امتحان کرده و بعد از اولین شکست مالی سریع جا زده و شغلش رو عوض کرده،ایشون بسیار ساده به شرکاشون اطمینان میکنه و خیلی در کارش بذل و بخشش میکنه،درحال حاضر دستگاه راهسازی داره ولی انقدر دستگاه براش خرج تراشیده که نه تنها درآمد زیادی کسب نکرده بلکه از جیب خودمون هم چک پاس کردیم برای تعمیرات و بدهی،الان حدود سه ماهه خانه نشین شده و دستگاه رو گذاشته برای فروش و بیشتر از حقوق من امرار معاش میکنیم،این موضوع شکست کاری پی در پی همسرم بسیار منو مناثر کرده و الان سه ماهه خواب و خوراک ندارم دیگه خسته شدم چون این کابوس هر یکی دو سال یکبار داره تکرار میشه و ما هیچ پیشرفت مالی نداریم واقعا یه وقتا تصمیم میگیرم طلاق بگیرم چون بنظرم فرد ٣٥ساله ای که ثبات کاری نداره نمیتونم بهش اطمینان کنم چون ثابت کرده نمیتونم از لحاظ تامین زندگی بهش تکیه کنم،توی این مدت بارها دعواهای شدیدی سر این موضوع کردیم و مواقع دیگه بااینکه دارم زجر میکشم سعی میکنم تحمل کنم ببینم برای بار ششم چه کاری میخاد شروع کنه،واقعا از زندگی ناامیدم بطوریکه حوصله کمترین کاری رو ندارم حتی،باز خداروشکر خونه و ماشین داریم ولی همسرم توان تامین مخارج روتین و روزمره رو نداره،خواهشا راهنماییم کنید بگید من مستاصل چکار کنم؟جدا بشم؟؟ادامه بدم؟؟صبوری کنم و خودمو از درون بخورم؟؟ممنون میشم زودتر راهنماییم کنید


مشاور (احسان فدایی)

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
نگرانی شما را می فهمیم و درک می کنیم و می دانیم که شما نیز مانند خیلی از زنان دیگر دوست دارید همسرتان در مسیر شغلی خود پایدار بوده و راه صحیحی را انتخاب نماید. گرچه تلاش های زیادی در این جهت خودتان انجام داده اید و حتی شما نیز شاغل و زحمتکش هستید ولی هنوز مثمر ثمر نبوده و باید ادامه دهید.خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجًا وَ یَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ (سوره طلاق، 2و3)؛ هر کس پرهیزکار و خداترس باشد، خداوند برای او راه گشایشی قرار می دهد و از جایی که گمان نمی برد، به او روزی می دهد. پس در گام اول ناامید نباشید و همواره تلاشتان را بکار گیرید و اجازه ندهید سردی زندگی بر شما قالب شود.در مورد اشتغال همسرتان، ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که وضعیت خاص کشور به خاطر رکود اقتصادی، تحریم ها، ضعف مدیریت و... باعث شده بیشتر مردم در فشار مالی و تنگناهای اقتصادی گذران زندگی می کنند، اگر به زندگی مردمان اطراف خود بنگرید، متوجه خواهید شد که کم و بیش خیلی‌ها شرایط زندگی شما را دارند.با این حال همسرتان می تواند برای تغییر شغل با درآمد بیشتر تلاش کند اما خوب است تا زمانی که شغل مناسبی پیدا نکرده شغل فعلی را ترک نکند تا بتوانید امورات زندگی را با درآمد فعلی بگذرانید. در کنار آن از همه توان و ظرفیت خویش و اطرافیان برای کاریابی شوهرتان استفاده کنید، مطمئناً تلاش های شما به نتیجه خواهد رسید.همواره توجه داشته باشید که با دعوا و اختلاف نمی توان به نقطة روشنی رسید و همسرتان را برای نداشتن کار مناسب لجباز خواهد کرد. به هر حال او کار را دوست دارد و اهل کار است ولی مسیر را اشتباه تشخیص می دهد و نیاز به راهنمایی دارد. سن 35 سال تازه ابتدای راه و کار است و فکر نکنید اگر همسرتان تا الان شغل ثابتی نداشته پس در ادامة زندگی نیز با مشکلاتی عظیم روبرو خواهد شد. نه! او به هر حال جایگاه خود را پیدا می کند ولی بهتر است با مهر و محبت از او بخواهید قبل از شروع هر کاری با عده ای از افراد مشورت کند و به نتیجه برسد.بنابراین همه راه ها مسدود نیست و می توان کار بهتری را دست و پا کرد و با پشتکار و جدیت به تدریج صاحب سرمایه شد و زندگی خود را اداره کرد. یکی از مشکلاتی که امروز نسل جوان به آن مبتلاست این است که می خواهد هر چه زودتر در کمترین فرصت صاحب سرمایه های کلان شود و همه چیز را در همان اوان زندگی به دست آورد (خانه، ماشین، همسر و درآمد زیاد) و در عین حال حاضر نیست تن به کارهای سخت بدهد البته شما و همسرتان اینگونه نیستید  و با تلاش خانه و ماشین هم دارید. خیلی ها در این سن هیچکدام را ندارند. پس از فکر جدایی و طلاق کلا بیرون آیید. ضمنا توصیه می کنیم با همسرتان حتما به صورت حضوری به مشاور خانواده مراجعه و مسائل را بیشتر بررسی نمایید تا همسرتان بهتر قانع شود.
خواهر محترم! ناامید نباشید و کمی صبور باشید و همسرتان را برای داشتن شغل مناسب تشویق کنید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
مراحل مهارت حل مشکل